Zaans Medisch Centrum
Internal branding.
Vraag
“We hebben een nieuwe strategie die ons de komende jaren koers moet geven in alles wat we doen. Help ons met een plan om deze nieuwe koers in de hoofden en harten van onze medewerkers te krijgen.”
Aanpak
Het van papier naar praktijk brengen van een nieuwe strategie heeft een lange adem nodig en daar had het Zaans Medisch Centrum oog voor. We zijn daarom gestart met het uitwerken van een meerjarenplan dat hier recht aan doet met #invorm als centraal thema. Daarna is een communicatiestrategie en concept uitgewerkt voor de eerste stap uit het masterplan: ‘Verklaren’. Doel van deze stap was om de strategie en het merk op een pakkende manier en in een gemeenschappelijke taal kenbaar te maken aan alle medewerkers. Het laten ervaren van de strategie was hierbij een belangrijk uitgangspunt.
Resultaat
Als randvoorwaarde voor een geslaagde internal branding is een selectieprocedure gestart voor een sociaal intranet. Tegelijkertijd is een videoserie van zes video’s in een vast format uitgewerkt, waarin de merkwaarden, het merk, de strategische koers én de medewerkers centraal stonden. Deze zijn in een tijdspanne van een maand gedeeld op het intranet. Als kers op de taart is voor deze stap een #invorm- activiteitenkalender gelanceerd met allerlei activiteiten die erop zijn gericht de strategie te laten ervaren. Via verschillende opvallende middelen wordt hier de komende tijd op gezette tijden aandacht op gevestigd.
Krachten gebundeld met
Joris Koster Artwork (animaties), Videosnacks (video) en NH-vormgevers (ontwerp en productie van middelen).