Zaans Medisch Centrum
Campagne introductie patiëntenportaal MijnZMC.
Vraag
“We lanceren een nieuw patiëntenportaal: MijnZMC. Deze mijn-omgeving biedt kansen voor patiënten en hun naasten én onze zorgverleners. Het is ons er daarom alles aan gelegen om zoveel mogelijk gebruikers van MijnZMC te krijgen. Bedenk en werk een campagne uit om MijnZMC onder de doelgroepen te promoten.”
Aanpak
Zonder strategie geen creativiteit. We zijn daarom gestart met een analyse van de klantwaarden van de gebruikersgroepen. Zowel intern als extern. De centrale vraag hierbij was: wat drijft de verschillende doelgroepen om gebruik te gaan maken van MijnZMC? Op basis van de verkregen inzichten is een maatwerk communicatieconcept en middelenmix uitgewerkt. Online, maar ook offline. Daarna zijn we als de wiedeweerga aan de slag gegaan met de creatie van de diverse middelen.
Resultaat
Verschillende doelgroepen, verschillende boodschappen en middelen. Iedere boodschap en middel hebben we ook zijn eigen doelstelling meegegeven. Van prikkelen, naar informeren, naar overtuigen. Van meer traditionele kanalen tot ‘guerrilla marketing’ in en om het ziekenhuis voor extra opvalwaarde. En deze mix lijkt te hebben geholpen. Al binnen de eerste maand werd het streefaantal unieke en herhaalbezoekers op Mijn ZMC al bereikt. Missie geslaagd!
Krachten gebundeld met
NH-vormgevers (ontwerp en productie van middelen).