RuitenVisie
Van merkpositionering naar middelen.
Vraag
“Al bijna 25 jaar zijn we dé specialist in beglazing en kozijnmontage. De afgelopen decennia zijn we succesvol gegroeid tot een van de grootste in de regio. En daar zijn we trots op. Onze marketing en communicatieactiviteiten zijn niet voldoende meegegroeid. Kunnen jullie ons helpen om onze middelen in de pas te laten lopen?”
Aanpak
We zijn aan de slag gegaan met zowel de binnen- als de buitenkant. In een aantal creatieve werksessies zijn we tot de kern gekomen van de identiteit van RuitenVisie en de klantreizen en -waarden van de belangrijkste doelgroepen. Een concurrentieanalyse gaf helderheid in de potentie van een onderscheidend geluid in de markt. Al deze inzichten bij elkaar hebben we omgezet in een merkpositionering en -propositie en een meerjarenplan voor een gefaseerde marktbewerking. Maar daar bleef het niet bij. Ook het uitwerken van een vormtaal en beeldverhaal, websiteconcept en fasering voor creatie van de diverse middelen behoorde tot de aanpak. Kortom: the whole shebang.
Resultaat
Veel. In korte tijd is er een plan gesmeed om RuitenVisie in een geheel nieuw en opvallend jasje te steken. Niet alleen gericht op nieuwe klanten in bestaande en nieuwe markten. De verkregen inzichten in de klantreizen lieten ons juist inzien dat het loont om de pijlen ook te richten op bestaande klanten. Ook op marketing en communicatie gebied kan RuitenVisie er de komende jaren weer volop tegenaan.
Krachten gebundeld met
More Creative (concept en ontwerp).