Stichting Lezen en Schrijven
Van strategie naar een overzichtelijke corporate website.
Vraag
“Onze website is verouderd, sluit niet meer aan bij onze nieuwe organisatiestrategie en doelgroep focus. Help ons een nieuw concept uitdenken. Houd hierbij rekening met de nieuwe koers van Stichting Lezen en Schrijven en niet in de laatste plaats de behoeften van onze doelgroepen.”
Aanpak
De aanpak was zonder meer interactief en grondig. In een viertal werksessies met diverse enthousiaste betrokkenen van de afdeling Communicatie en inhoudsdeskundigen uit het werkveld is praktische betekenis gegeven aan de nieuwe strategie en merkwaarden van de stichting. Ook hebben we de behoeften van doelgroepen systematisch in kaart gebracht aan de hand van webpersona’s en hun user journeys. Tussentijds werden de resultaten getoetst in de praktijk. Alle verkregen inzichten zijn daarna vertaald in een handzame website strategie en concept voor de korte én de langere termijn. Deze zijn als briefing opgestuurd naar diverse realisatiepartijen. Ook na selectie van webbureau Est Digital bleven we aangehaakt als bewaker van het concept en sparringpartner.
Resultaat
Een toekomstbestendige website strategie en concept waaruit direct duidelijk wordt waar de stichting van is en welke praktische handvatten rondom aansprekende thema’s aan de doelgroepen worden aangeboden om laaggeletterdheid in Nederland aan te kunnen pakken.
Lezen en Schrijven heeft agile werken omarmd. Enkele maanden na livegang hebben we samen een handzaam plan voor doorontwikkeling gemaakt op basis van de initiële strategie, gebruikerstests en online enquêtes onder de doelgroepen en natuurlijk statistieken uit Google Analytics.
Krachten gebundeld met
Online Slimmerik en Est Digital (grafisch ontwerp en realisatie).