Consult Assistent
Van herpositionering naar een visuele merkidentiteit en middelen.
Vraag
“Wij zijn een ambitieuze medtech-speler. Onze klantenkring groeit. Zo ook de vernuftigheid van ons product en de eigen organisatie. Oftewel, we ontgroeien de startup fase. Een herpositionering van het merk passend bij de fase waarin we verkeren, is op zijn plaats. Help ons deze positionering om te zetten in een opgefriste visuele merkidentiteit en vertaal deze identiteit naar communicatiemiddelen.”
Aanpak
De aanpak was pragmatisch maar doeltreffend. De binnenkant, de zoektocht naar de identiteit van ConsultAssistent, kwam als eerste aan bod. Daarna zijn de pijlen gericht op de buitenkant. De belangrijkste concurrenten zijn in beeld gebracht om de uniciteit van ConsultAssistent vast te kunnen stellen. Ook hebben we verschillende klanten en rollen bevraagd om aansluiting te vinden op hun klantwaarden en behoeften. Navelstaren was er dus niet bij.
In nauwe samenwerking met ConsultAssistent hebben we daarna onze tanden gezet in het ontwerp (grafisch en UI) én realisatie van content. Uiteraard naadloos passend bij de merkwaarden van het merk.
Resultaat
Misschien beter gezegd resultaten. De merkpositionering van ConsultAssistent is herijkt door de authentieke kern van het merk te verbinden met de klantwaarden en behoeften van de belangrijkste doelgroepen. Om de komende jaren consequent aan het merk te kunnen bouwen, is de positionering uitgewerkt in een handzaam merkdocument.
Na het opfrissen van het bestaande logo en ontwikkelen van een nieuwe huisstijl zijn we op stoom geraakt. De website was als eerste aan de beurt. Deze moest op een adequate manier het product en de unieke werkwijze van ConsultAssistent etaleren, maar ook de verbinding maken met de diverse eindgebruikers in de zorg en de uitdagingen die zij rondom het consult ervaren. Met een fris ontwerp en puntige teksten hebben we ons hier hard voor gemaakt. We sloten het project af met de creatie van enkele templates inzetbaar voor onder meer whitepapers, brochures, flyers, presentaties en offertes.
Krachten gebundeld met
Studio Piaam (logontwerp en huisstijl) en Sketch to Match (webdesign).